söndag 28 oktober 2012

Vintertid

Inatt ställde ni som sagt om klockan vilket tyvärr gör att vi är nu 6 timmar före er i Sverige, det är inte speciellt kul när man ska skypa hem osv. Men på plussidan är ju att det är vecka 44 imorgon och det betyder höstlov och att jag förväntar mig full uppkoppling på skypen på dagtid från er som är hemma :-) Vi har haft så trögt internet i helgen och är det inte bättre imorgon måste vi ringa internetkillen IGEN!!!!
Jag har storstädat köket idag och då passade Tony på att silicona underkanten på våra skivor eftersom det var en ordentlig glipa där som det kom in vatten samt att det kändes som vissa av plattorna skulle lossna....




Vi fick imorse leverans av tvättmaskin till hus två men killen kunde tyvärr inte installera den då det var något rör som kom upp ur golvet som var för kort, så han åkte hem igen... Tony får fixa det själv som allt annat. Det betydde att vi behövde åka till Bauhaus och köpa lite av varje. Dom är verkligen hjälpsamma och gulliga där vi ritar, leker charader, säger några ord på engelska och några få på vietnamesiska. Idag gick det verkligen toppen förutom att vi höll på att få endast 14 meter vattenslang istället för 40 meter :-) (jag sa lite fe)
Vi fastnade även på en polygrip men då kunde vi googla fram en bild på det och då hängde det mitt framför ögonen på oss:-)

Stor gräshoppa som satt på vår blomma

Fin såg va :-) som Emils pappa hade 

Mr Bauhaus


Vi var en sväng och fikade och hälsade på Phuong och Kjell. På eftermiddagen passade vi på att städa stranden och det var så j.... äckligt för det låg en död hund en bit nedanför oss och bortanför våra hus låg en liten valp också död och helt uppsvullen...  På kvällningen har jag ägnat mig åt endel administrativt pyssel. Nu måste jag hoppa i bingen för imorgon ska mycket fixas innan vi drar en snabbis ner till Nha Trang på tisdag morgon och bla firar halloween.

Dom torks krill utanför Phuong så man kunde knappt köra på vägen...

Idag blev det styrketräning men mina nya hantlar, sen fick jag "passa" Linus sandtyngd" jippii"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar