måndag 15 oktober 2012

Ny vecka

Idag startade jag med ett riktigt skönt träningspass, kände mig stark idag :-) Sen är det såklart roligt att träna när man har en supporter som jag har. Körde först ett tabata pass och då kan man inte fuska med hållningen i plankan då man har en liten tjej som kryper under hela tiden. Och när jag gjorde burpees så skrattade hon så hon tjöt när jag gjorde upphopp då blir det liksom automatiskt att man hoppar lite högre. Armhävningarna blir betydligt tyngre när man har en 4,5 åring som hoppar upp på ryggen. Och de gående utfallen tycker hon är superkul för antingen hoppar hon över min bakre fot eller trycker "liksom pumpar" på det ben som jag har böjt och tränar. Känns kan jag lova i mina gamla slalomlår... Efter det sprintade jag några gånger på stranden och då sprang hon efter allt hon orkade.



Både igår och idag har det gjorts otroliga framsteg här kan jag lova lilla Phuong har börjat gå på toaletten. Det är ju inte så att hon har haft blöja eller pinkat på sig, men hon har sprungit ut och satt sig i sanden och bara dragit ner brallorna. Jag tror hon såg Will gå på toa och efter det säger hon till och går på toa, super duktig. Hon tycker precis som alla andra barn att det är roligast att spola och tvätta händerna i vår beröringsfria kranar. När hon tvättat händerna måste ALLA lukta på hennes händer som doftar äpple och då ropar hon MMMMMM högt och ser lyckligast ut i hela världen. Det slog mig idag att alla dessa små saker som vi får vara med om som är nytt och stora framsteg för henne pga att hon bor i en ganska fattig familj i Vietnam måste ju adoptivföräldrar ser när dom får hem sina barn till ett västerlänskt hem och liv. (om dom är någon år gamla såklart) det är faktiskt jätteroligt att se.

Idag kom hon superstolt och visade att hon ritat i målarboken hon fick av oss. Jag tror hela familjen har ritat och haft kul med den. Hon ville hela tiden titta på en bild på Ior då en liten hundvalp hade tagit hans svans med rosetten på och sprang iväg med den i munnen, oj oj jo vad hon skrattade och berättade långa haranger och pekade på bilden.

Hon är ju som sagt en riktig liten härmapa. Allt jag gör tar hon efter, idag skrek hon superhögt när jag var klar med lunchen på perfekt svenska TONY MAT!!!!

Tony har polerat och fixat nya "klistermärken" på jetskin nästan hela dan eftersom det var någon j.... idiot som har varit och repat den när vi var hemma i Sverige. Killarna har roat sig med att åka lite men sen började en lampa lysa ( bensinlampan) men då fick dom för sig att kolla massa andra grejer också och plockade isär halva jetskin och mecka. Nu är det mörkt ute och dom verkar nöjda med resultatet så till imorgon ska det fixas bensin och lekas lite till antar jag.





Malin - David drog in magen lite extra så du skulle tycka han var hot :-)

Oj vad som höll på det krävdes nog en 2-3 öl minst...

Vi fick goda kokosnötter av grannen, mmm och supernyttigt

Kokosvatten och kokos



Nu står det mat i ugnen och snart dax att äta...


3 kommentarer:

  1. ha ha... ni ser ut att ha det gott!! Hälsa David att jag ALLTID tycker han är HOT!!

    SvaraRadera
  2. Ja ni ser verkligen ut att ha det härligt, passa på att njuta extra nu för här hemma är det kallt och regn varje dag. Man (läs jag) fryser du vet innifrån, spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig, fryser ändå. Vad roligt det är när man känner igen kläderna som lilla Phoung (heter alla Vietnamesiska kvinnor så förresten??)har på sig. Kul att det kommer till användning:-)
    Må så gott! Kramar från ett regnigt, blåsigt och mörkt Heby

    SvaraRadera
  3. Malin, David tackar och bockar :-)

    Ja vi har det helt OK. Vädret kan vi inte klaga på även om det är Vinter här nu :-). Är faktiskt glad att jag slipper de råkalla hösten. Ja dom är så tacksamma för alla kläder, vi tycker också det är kul när vi nästan varje dag få se kläder från er och Sverige. Ni har verkligen hjälpt till på bästa sätt. Pussa tjejerna från oss kram kram

    SvaraRadera