onsdag 10 oktober 2012

Snart frukost

Igår efter frukosten packade vi in Will i bilen och drog ner till Nha Trang igen. Det börjar kännas som vårt andra hem. Vi släppte av honom hemma och sen åkte i och kollade olika möbelaffärer. Vi var inte helt nöjda med utbudet då det mesta är stora obekväma snidade trämöbler men vi hittade två affärer med lite mer västerländskstil. När vi gett upp och åker till Nha Trang center för att köpa lite frukt och dricka kollar vi in i en möbelbutik där, som jag sågat innan men nu hade dom fått in helt OK grejer och vi hittade ett köksbord och stolar som jag tyckte var helt OK. vi ska tillbaka dit idag och får hjälp av Linh så allt blir rätt eftersom tjejerna i butiken pratade lite knackig engelska :-)

Våra nya grannar :-)





Vad tycks, nu kommer vi nog välja exakt samma fast det vad skinnsits på stolarna


Jag tog en joggingrunda innan vi var bjudna på middag hem till Jocke, Linh och Will. Vi fick supergod mat. pumpasoppa, grillade ostron och sen stor härlig biff med sallad till mmmm.

Mums, glömde ta kort p resten av middagen

Jag och Jocke har tränat tillsammans imorse så vi får se hur man mår senare idag :-)
Det är så mysigt ute tidigt på morgonen när solen går upp och alla äter frukost ute och umgås eller motionerar, innan dom åker till sina jobb.

Här pinade vi oss imorse

Frukost på gatan

Nu ligger vi i sängen och kollar olika möbler och mått på rummen för att se vad som går in. Snart är det dax för frukost och sedan poolhäng på beachklubben. Ska nog fixa naglarna idag och ta en välbehövd massage. Det är nog tur både för oss och hela mänskligheten att vi inte har några barn då jag bara efter en vecka ser ut och känner mig som ett ras. Och då är det ju inte direkt ett spädbarn vi har passat i en vecka utan en femåring. Men det har mest varit laga mat, diska förbereda nästa måltid, fixa och dona. Samtidigt som man ska hinna det man alltid gör på dagarna så som städar stranden, uteplatser, pooler mm. Och även leka och ägna lite tid till lilleman. Men det har gått bra fast det var skönt att vara lite själva en stund igår.

Jag har gömt bort att tala om för er att en av min härligaste kompis har fyllt år. Ja jag glömde ju såklart inte bort att gratta henne på födelsedagen men jag har inte skrivit om henne här på bloggen. Det är min alltid lika glada, roliga, snälla party tjej Carro. Oj oj oj va mycket kul vi har haft. Vi har varit på semester i Spanien ihop, vi har fått ålandsbåten att gunga lite extra några gånger och vi har vi ett antal tillfällen gjort stan osäker. Jag vet nog faktiskt ingen person som är roligare, gladare eller mer pratsam än Carro. Det finns inte många som kan dricka mer vin än hon heller. Hon är en tjej som får kontakt med alla och kan prata med alla typer av människor, hon är helt enkelt underbar och jag är sååå glad att ha henne som en av mina närmsta vänner. Hon är alltid hundra järn i elden samtidigt på det lagar hon en trerätters. Som ett exempel så hände allt detta under torsdag lunch till måndag morgon, Dom flyttade ur sin lägenhet på Söder (med allt vad det innebär) för att samma dag flytta in i sitt nya hus söder om stan (med allt vad det innebär, och minimal hjälp), på måndagen började Teo på nytt dagis och lilla Victor som jag förövrigt är pappa nummer två till började dagis för första gången och Carro hon startade samma dag med nytt jobb i Katrineholm. Ja det säger väl endel.

Jag är som sagt mycket glad och tacksam att ha denna underbara tjej som nära vän och hon har dessutom mycket trevliga föräldrar :-

Carro tyckte min handväska såg ut som en mössa :-)


Fyllefest med dans på mattan hemma hos oss

Fina Carro


1 kommentar:

  1. Ha ha ha.....vilka fantastiska minnen som pluppar upp i huvudet, när jag ser och läser! Sara, hade det inte varit för dig hade aldrig flytten gått Sp bra som den ändå gjorde med tanke på att flytthjälpen var minimal! Du är en helt fantastisk och underbar vän som jag fått äran att lära känna och gjort så mycket roligt med! Love U! Tack för de fina orden! Puss
    /C

    SvaraRadera