onsdag 3 oktober 2012

Lugn men mysig dag

Idag har jag varit lite seg. Mr Will vaknade i natt och var supervarm. Självklart ville han sova i vår säng och det fick han med det blev ju inte svalare direkt. Efter att ha snurrat runt, druckit vatten och suttit upp ett antal gånger somnade han i allafall om, men inte jag....

Lilla Phuong kom hit redan till frukost, idag var Will inte lika imponerad av henne. Det är kul med barn  och se hur dom spelar ut varandra och tar uppmärksamhet på olika sätt. Will pratar bara svenska för då kan han ju prata själv med oss och om jag ber honom säga något på vietnamesiska så hon också förstår vill han inte. Och hon ville sitta i knä bli buren och klänga på mig för att vinna lite mark. :-)

Oj va hon torkar

Nöjd efter städningen

Man kan tro att hon sett mammas kompis Christina som brukar ha två par glasögon på sig

Busfrö

Ett par var nog bättre


Vi spelade i allafall boll tillsammans en stund. Sen kollade Will lite på tv och min lilla hushållerska ville så klart hjälpa mig att torka och diska.

På förmiddagen åkte vi för att köpa lite fler krukor men dom hade inte fått hem några nya sedan Tony tömde affären sist. Det skulle komma in om 4-5 dagar. Tony pysslade lite samt tvätta och började polera vår bil. Jag städade stranden och Will kollade på, hela tiden frågandes om ALLT :-)


Just nu ligger det HÖGAR med kokosnötsskal överallt 

Dessa torkas för att sedan eldas


Tony varför gör du så ?????

Will är helt otroligt duktig på att simma och dyka

Kast med liten Will har det blivit mycket av

Grymt bra träningspass blev det på eftermiddagen med NTC


Vi har självklart badat idag och när vi låg i poolen på eftermiddagen kom det en liten regnskur. Det tyckte han var superkul för han har aldrig badat i regn och visste inte att man kunde det. Nu har vi just kommit in efter ett kvällsdopp i poolen så nu blir det lite Pippi och mys i soffan innan vi hoppar i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar