måndag 29 oktober 2012

Kort inlägg

Hallå idag blir det ett kort inlägg då klockan är mycket och vi ska upp tidigt imorgon. Hanh och hans kollega har varit här och fixat klart skjutdörrarna (glömde ta kort när det var klart)  samt levererat Tonys utslagsmattor så nu väntar jag bara på min lilla leksak. En grej så jag kan få upp min TRX... måste göra en ritning först.





Annars har dagen ägnats åt att städa och fixa i grannarnas hus. Eftersom dom är så gulliga och släpar på det bagage som vi lämnade kvar  Sverige tänkte vi att det är inte mer än rätt att fixa lite tills dom kommer. Så nu är det rent och fint med nytvättade sängkläder och rena, golv och skurat kök :-)
Jag började imorse med att skura våra två badrum. Har ju aldrig haft en tvätt stuga innan men det måste ju vara det rum i hemmet som blir smutsigast först. Vi har ju kombinerat badrum och tvättstuga och då känns det som man måste städa oftare. Självklart har lilla Phuong hjälpt till lite då och då.

Modevisning av bikinis

Inte lätt när mamma spänt toppen så den sitter under hakan och tuttarna tittar ut :-)

Tony har installerat och fixat tvättmaskinen i hus 2 samt  fixat och bytt ut rör och kopplingar till uteduscharna som läckte. Och massa annat så klart.

Jag passade på att springa lite på eftermiddagen och tyckte känslan var helt ok men fy va besviken jag blev när jag kom hem och kolla runkeepern... Jag sprang så sakta, fy fy fy nu måste jag skärpa mig och springa mer. Har mest tränat annat och lite sprint sen vi kom tillbaka. Men nu blir det intervaller och fartträning....

På kvällningen när jag satt och skypa med mamma kom grannarna in med hans bror och fru. Dom hade med sig majskolvar som vi grillade och polemo. Tyvärr kände vi inte riktigt att vi hade tid eftersom vi ska åka bort imorgon. Men dom kollade lite på tv och hade trevligt.

Nu som sagt god natt måste hinna få några timmars sömn...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar