onsdag 24 oktober 2012

Tomteverkstad

Ja herregud vad det har fixats och donats idag. Tony har hållit på hela dagen och sitter fortfarande och gör ritningar till alla olika möbler som vi ska se om snickaren kan göra till oss. Det är bord, stolar, barstolar, sängar, nattduksbord mm. Förhoppningsvis kommer det bli kanonbra, men man är alltid lite tveksam med tanke på att här gör dom lite som dom själv tycker är bra och följer inte alltid ritningar och instruktioner. Men skam den som ger sig. Det såg lovande ut när vi besökte snickeriet i allafall.

Typiska vietnamesiska soffor

I snickeriet


En stol

Själv ägnade jag förmiddagen åt att rita och mäta upp gardiner till hela hus 2. Vi hittade jättefint och billigt tyg i Nha Trang som vi nog köper sen får han som sydde våra gardiner sy även dessa. Jag har även varit och köpt fler krukor som målats och planterats i det blev jättefint. Har en kruka kvar som måste torka lite mer så den fixar jag imorgon. Vi hade ju köpt blommor som vi även tänkte ge till våra grannar. Fina stora Hibiscus med röda och gula blommor, men det var tre små tjejer här på förmiddagen och hälsade på en lite sväng som antagligen också tyckte dom var fina. För dom har  plockat av varenda blomma så nu är det bara stora gröna buskar med knoppar på....  Typiskt barn, kommer själv ihåg att man såg massa fina blommor som man kunde plocka och reagerade inte alls att det var en rabatt och att det var meningen att dom skulle stå där. Ja ja inte så kul att ge bort dom nu så vi får hoppas att det kommer nya blommor snart så vi kan överlämna dem.

Nu måste jag hoppa isäng så jag kommer upp tidigt imorgon då jag har massor att göra på min lilla lista...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar