fredag 12 oktober 2012

Haft några sköna dagar

Sitter i sängen och ska skriva lite kort till er innan ögonen ramlar ihop. Vi passade som sagt på att gå på massage och jag fixade naglarna och valde en cool grön färg. Det är ju inte en av deras vanligaste kulörter på salongen kan jag lova :-). Direkt efter träffade Vi Jocke och Linh för att kolla möblerna. Dom tyckte det var på tok för dyrt och föreslog att vi skulle kolla med en lokal snickare så vi måste nu bestämma oss för vad vi ska ha och sedan göra bra ritningar och lämna till en snickare. Om vi hittar någon bra såklart. Vi ska på ett stort bröllop nästa vecka i Tuy Hoa då ska jag försöka fiska om någon vet en bra snickare :-)

Grönt va det här


Ja detta är faktiskt ett nickeri ...



Jag hade tidigare upptäckt en "ny" ganska stor elaffär som jag glömt att visa för Tony men på väg hem till hotellet gick vi in där och herregud vad med bra grejer dom hade där. Massor av saker som vi hört att "nej det finns inte i Vietnam" när dom egentligen menar "nej det finns inte i Ganh Do". Vi köpte en heldel smågrejer som vi behövde och två super coola armaturer som är lite industriel retro. Ni ska få se senare. Eftersom vi har fått bokningar på vårt hus nummer 2 måste vi sätta igång och fixa klart det med allt vad det innebär.

Vi åt en supergod middag på Fernandos med dessert och en kanongod cappucino. Sen störtade vi i säng och kollade lite tv. På torsdagen lämnade vi bilen på tvätt och träffade en supergullig ny bekantskap. Min systers förra kille Jonas har en barndomskompis Janne Ekbom som jag inte träffat på flera år men haft kontakt med via FB och det visar sig att hans fru Phuong bor i Nha Trang så Tony och jag mötte upp henne för en kopp kaffe. Hon var jättetrevlig så vi hoppas att vi ses igen.

Mums

Vi drog ner till Brewhouse och vilade på varsin solstol några timmar innan det var dax för det stora kalaset för Will på Sheraton. Det var en underbar buffé med massor av läkerheter och fri öl på torsdagar, jag åt som bara den. (glömde ta kort på allt gott) Tur att jag både sprang 6 km och körde crossfit 30 minuter innan :-). Barnkalasen här är inte direkt som hemma det är lika mycket kalas för dom vuxna och vi träffade några nya jättetrevliga personer som vi hoppas kommer hit och hälsar på oss, bla Wills lärarinna Denice från Canada. Man är inte direkt bortskämd med trevliga, givande och spännande tjejer som man kan föra normala samtal med. Vietnamesiska tjejer är väldigt annorlunda mot mig vilket gör att jag bara hänger med killarna nästan.

Några sköna timmar

Lite läsning vid poolen

5 åringen

Några av gästerna

Gratis är gott :-)

Tony med Victors lilla gilsklimp

Glad 5 åring vid sina paket

Min första tallrik, åt massor va skaldjur, ostron och sushi mmm

Will åt pizza

Det gick galant att blåsa de fem ljusen

TÅRTA 

Victors söta lilla dotter och Wills barnflicka


Imorse var det upp tidigt och tee off klockan 07,00 på Vinpearl det var en härlig runda med skönt väder och skaplig golf.  Vi handlade innan vi begav oss hem över berget. Lilla Phuong blev såklart superglad och kom direkt springandes. Hennes föräldrar kom också över en stund och nu ikväll har Tony försökt fixa med grannarnas pool efter som Marcus och co anländer imorgon och då är det bra om vattnet kan fyllas över natten då det tar ett tag.

Nu är det god natt från mig hoppas att ni alla får en trevlig fredag och helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar