fredag 26 oktober 2012

Ingenting men ändå massor

Här finns det inte så mycket att rapportera vi har jobbat på med allt och lite till. Dvs Tony har gjort fler ritningar på möbler, det har städats i huset, runt tomten, stranden, plockat ogräs mm. Tvättat bilen, lagats mat, diskats osv.  Jag har målat och planterat klart blommorna och det blev jättefint. Här ser man verkligen att hibiskusen är i sitt rätta klimat dom är stora och frodiga inte som dom där små klena som man ibland köper på ica. Ja dom är ju såklart också fina men inte lika frodiga liksom.

Endel administrativt arbete har även utförts så som beställning av mer utemöbler förfrågningar av olika slag då jag ska studera nästa år och har lite olika alternativ. Jag har även mailat endel med lite olika vänner runt om i världen, vilket har varit härligt. Tänk att jag har så många fina omtänksamma vänner och ibland säger man det för sällan men jag är verkligen glad att jag har er och ni betyder så mycket för mig.

Lilla Phuong har mest kommit och gått då hon nog tyckt att vi inte varit så roliga eftersom vi mest jobbat och suttit endel framför datorn, men självklart har hon hjälpt till lite här och där. Vi skrapade tex trappan på hus två eftersom dom aldrig täcker något när dom målar här så var det vita små prickar på hela trappan men det har vi nu skrapat bort med rakblad.

Det är knappt man vågar säga det med tanke på att ni fått snö i Stockholm men vi har haft så varmt här dom sista två dagarna. Men det blir svalare på kvällarna så både igår och nu ikväll har det varit riktigt kyligt när vi tagit vårt obligatoriska kvällsdopp och det känns som min gräns för kvällsdopp går just vid 28 grader. Om det är kallare i luften blir det riktigt kallt när man ska i och ur poolen.

Nu sitter jag och softar och kollar på the voice samtidigt som jag skriver till er och äter jordnötter. Eftersom det var så varmt idag blev det bara melonsallad till lunch men däremot helstekt fläskfile med ugnsbakad sötpotatis, grönsaker och rödtjut till middag mmm...

Ha en härlig helg allihop och hoppas ni får något gott till fredagsmyset. Såg på FB för alla er som bor i Uppsala att om man gillar Radisson Blue får man ett glas champagne på AW´n det hade jag ju nappat på direkt om jag varit hemma... Ett litet tips från mig bara.
Och mamma och pappa kör försiktigt och ha så trevligt i helgen hälsa från oss och koppla upp er på skypen om ni kan.

Kram kram till er alla...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar