måndag 15 oktober 2012

Lugn söndag då vi inte fick så mycket gjort

Igår försvann dagen snabbt utan att vi fick speciellt mycket gjort. Våra grannar Marcus och Linus tillsammans med David och Ronny har anlänt så vi har hängt en del hos dem. Det är kul med lite folk och ombyte.  Vi var en snabbis till Song Cau för att köpa en speciell öl som Tony dricker. Jag skulle upp till vägen och köpa lite vatten och då ville lilla Phuong hänga med. Det gick bra för hennes mamma så vi hoppade in i bilen och i fram satt en mycket nyfiken liten tjej :-) hon har ju bara åkt bil en gång tidigare. När jag kom fram till "affären" vinkade och log dom glatt som alltid men när jag öppnade passagerar dörren skrek alla fyra som har affären i kör MEN PHUONG!!! och ingen var ju stoltare än hon Vi passade på att fylla på ölförrådet lite extra, och då behövde jag inte betala pant för backen vilket man egentligen ska. Men det var nog för att dom börjar känna igen mig och för att jag hade lilla Phuong men mig.

Ölaffären i Song Sau


Ölaffären i vår by

Kul att åka bil



Jag gjorde endel administrativa saker till uthyrningen av hus 2, det är mer än man tror som är bra om det finns. Allt ifrån info och avtal till regler och inventarielistor....

På eftermiddagen kom lilla Phuong och ville att vi skulle klä ut oss :-)





Kjell och stora Phuong var här en liten sväng och på kvällningen kom Bobby och Anettes grannfru och lilla Phuongs föräldrar hit dom är alla såå gullig. Vi satt på trappan på baksidan och drack öl/läsk och kollade på bilder i min telefon, så det blev tyvärr inga bilder.

Igår började Homeland här och dom körde två avsnitt direkt, sjuk spännande så jag somnade sent och känner mig lite tröt idag :-) men nu ska jag gå upp och äta lite frukost och sen träna, sola, bada och fixa i hus 2. En bra dag het enkelt.
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar