lördag 13 oktober 2012

Julafton

Oj oj oj vilken fart det varit här idag. Vietnameser i ett nötskal dom har blivit ombedda att fixa fint innan våra grannar kommer ner och då minsann jobbar dom som galningar. Saker som dom inte har gjort på ett år ska färdigställas på en dag. Bra för mig såklart att få lite hjälp för annars är det ju som sagt bara jag som kämpar med stranden och rycker ogräs på baksidan. Jag fick också hjälp av en gullig grannfarbror att få eld på min skräphög som jag drog ihop förra veckan.

En annan gullig tant som brukar försöka prata med mig satt och hackade upp en stor stock som flöt iland i lördags när vi hade storm här. Hon pratar och pratar men jag fattar ju såklart ingenting... Men hon visade att hon tyckte vi skulle byta skor då hennes flipp flopp var så trasiga :-)

Oj va lätt det är att göra människor riktigt glada

Denna hög kommer ta dagar att elda bort

Fin ved till matlagningen

Ändå massor kvar på stocken

Nu går vi hem i nya skor

Lägg till bildtext

Jag kom då på att jag hade tagit med gamla "cykeltofflor" när vi flyttade just för att ge bort till någon som behövde för jag kommer inte ha dom... Hon blev överlycklig och satte på sig dem direkt. Jag tyckte dom verkade lite små men nej nej nej hon tyckte dom var perfekt. När dom hackat upp halva stocken gick hon och hennes man glada hemåt för att laga lite mat och då använda veden för att elda med. ( det förstod jag i allafall)

På kvällen kom Marcus, Linus, Marcus pappa och hans systers man hit och jag fick knäckebröd, kryddor och en tidning. Tusen tack Malin för frågan och omtanken. Jag satt i mig tre bitar direkt sen kom Tony på att vi behövde fixa lådor till brödet så det inte blir mjukt. (det kommer ju inte finnas kvar så länge men ändå) ha ha ha. Vi använde lite papper och kartong och dom kommer nu förvaras i sovrummet där vi har AC på nattetid så håller det nog fukten borta.

Lan kom hit med vietnamesiska pannkakor så goda

Mums kryddor o hårtbröd

Lite inspiration, behövligt

Bygge av brödkartong :-)



Nu känns det i kroppen och ögonen att vi hållit på hela dagen med städning och pooler så det är dax att somna till någon film på datorn :-)
Kramar från ett varmt och skönt Ganh Do

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar