måndag 1 oktober 2012

Pysseldagar

Vi har hållit på och städat, fixat, pysslat och monterat de senaste dagarna vilket gjort att jag varit ganska trött på kvällen och somnat bums. Igår hade vi riktigt fint väder och inget regn. Vi skrapade klart poolen och just nu håller Tony på och polerar det sista. Så nu kan vi skryta med att vi har den renaste poolen i hela Vietnam skulle jag gissa. Vi har monterat lite krokar för redskap, klockor, ringklockor mm.

Redskapshållare

Perfekt och kunna hänga kläder på tork

Vi valde ställen som vi har en för kärlek till, och Tony gillar ...

Koll på kusinerna, fina Hanna och söta Iggy 

Självklart er där hemma

And the place to beeeee.....


I helgen har jag skypat med vänner och familj vilket är lika härligt som alltid. När jag pratade med mamma o pappa i lördags kom lilla Phuong och hon tyckte det var jätte spännande att prata med dem och framför allt se sig själv i den lilla rutan....

Det är modevisning varje dag här med nya kläder

Badkläderna är en hit. Antagligen för att vi oftast går runt i det ;-)

Idag är det måndag och start för min bootcamp. Tjoohhoooo!!! Det är dax att komma in i bra mat och träningsrutiner igen. Denna gång ska jag försöka hålla mig till ett planerat veckoschema och hoppas på att det kan hålla motivationen uppe. Mot slutet innan vi åkte till Sverige kändes det så trist att träna själv hela tiden och jag hade svårt att komma på nya och kul grejer men nu känns det inspirerande igen då jag har bläddrat igenom lite utklipp jag haft med mig hit och nya träningsboken samt surfat runt lite på internet. Men man blir galen på alla tips bara. Gör detta 20 minuter per dag eller tre gånger i veckan. Hur ska man hinna träna alla kropps delar tre gånger i veckan. Plus yoga, kondition mm. Och nu verkar det nya vara att löpa i lugnt tempo men i timtal..... Det innebär ju att jag måste springa hela vår strand fram och tillbaka flera gånger....  Herregud man gör ju inget anat än tränar om man ska följa alla tips och råd. Jag kör på det jag lärt mig av min PT hon känner mig och min kropp och vet vad jag behöver. Innan jag kör igång kommer jag ju först till sanningens minut, vägning och mätning.... Som belöning kommer jag ha massage, manikyr och pedikyr och det är 90 minuters hot stone massage jag kommer tänka på när det känns som värst. Jag kommer säkert behöva lite hejjarop och uppmuntran under mina 8 veckors långa bootcamp men det är jag säker på att jag kommer få från er :-)

Nya träningsgrejer

Nu är det dax för dagens och veckans första pass ett hårt tabata pass med tunga övningar. Sen lite förberedelser för det lilla besök vi kommer få imorgon. Men mer om det då.

5 kommentarer:

  1. Hej Sara
    Malin heter jag, syster till Marcus som har huset bredvid ert...
    Marcus, pappa och min man David åker ner den 11 okt och då kom jag och David å tänka på om det är ngt som ni skulle vilja ha?
    ngt speciellt ni är sugna på? mer nespresso kaffe kanske...? godis? knäckebröd...? vad vet jag...!?
    ha en bra dag!!
    //Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin
    Men va gulligt av er. Ja Marcus berättade det, ska bli superkul att träffa dom. Knäckebröd kan vi ju aldrig få för mycket av, helt vanligt typ leksands brungräddade eller Wasa husman. Gärna en Santa Marias sallads krydda och en paprika pulver. Hoppas vi får träffa även er andra i familjen snart. Ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll. Hälsningar från ett varmt och skönt Vietnam

    SvaraRadera
  3. hej igen

    inga problem - vi fixar!! fundera om det är ngt annat!!
    ja, jag hoppas att vi kan åka dit i februari - hela familjen. vi har 2 barn, 3 och 7 år, så vi är lite osäkra på om det är för långt för dem (iaf den lilla...)vi får se vad david tycker nu när han åker...
    jag är lite inne på att kombinera med Nha Trang...???
    alla tips mottages!!
    ha en bra dag // hälsningar från ett regnigt Sverige... :-)

    SvaraRadera
  4. Ah tack , vi hör av oss om vi kommer på något annat :-)
    Om ni vill komma i februari så kolla med flygstolar genom charterbolagen vi har åkt med apollo en gång det går direkt 11 timmar och 15 min. Annars kan man ju ta det i två steg tex stanna någonstans i två dagar. Vi stannade i Dubai på vägen hit och då blev det 7 timmar ena flyget och 6 timmar det andra. Vi reste ju med Will hem till Sverige i 20 timmar och det gick toppen. Han var ju 4 år då. Han sov första flygningen som var 9 timmar sen spela han på Ipaden och kolla film det gick superbra.

    Nha Trang är trevligt när man var här på landet ett tag. Det är restauranger, beachklubbar och turister, men kul att se något annat :-)

    Ha det så bra så hörs vi
    Hälsningar från Ganh Do kl. 20,13 och 28,3 grader

    SvaraRadera
  5. Hej Malin Jag kom på att vi gärna skulle vilja ha pizzabotten mix du vet påsar som man bara blandar med vatten. Det är svårt att hitta jäst här. H'lsa Marcus att vi köpt Gin till honom :-)
    Ha en bra helg

    SvaraRadera