tisdag 30 oktober 2012

Tisdag

Efter att vi instruerat grannarna med lite av varje begav vi oss ner till Nha Trang. Vi köpte mer sten på handelsträdgården, ägnade lååånnnggg tid på tygstället för att köpa tyg till våra gardiner men det gick så där. Dom hade inte tillräckligt med meter av det vita tyget och efter lagom mycket kaos, mopedåkande till andra ställen osv fick vi förklara att vi måste komma tillbaka eftersom dom inte kan få fram alla meter vi behöver...
När man ska handla något blir det nästan alltid stressigt och massa olika människor som ska hjälpa till och lägga sig i så jag blir helt slut och bara sätter mig och kollar. Oftast då efter ett tag lugnar dom ner sig för att dom ser att man tappar focus och då kan man ibland komma till skott med det man faktiskt ska ha.

Tygstället



Vi tog en fika och snackade om dittan och datten med dom nygifta Anh och Frank. Han hade en jättebra vietnamesisk språkkurs som jag skulle få så nu har jag bra material till nästa år måste bara hitta en ok skola, lärare sen är det bara att sätta igång :-). Även om jag har lärt mig endel ord vilket gör att det ibland går lite lättare men det är långt ifrån att man alltid kan göra sig förstådd. Oftast fattar dom ingenting för dom tror att man pratar typ engelska och hör inte att man försöker prata vietnamesiska.

Mot kvällningen blev det självklart en härlig 90 minuters hotstone massage och sen middag på italienaren. Jag höll på att skratta ihjäl mig åt Fernando. Vi frågade varför han inte har pannacotta på menyn, om det är för att det är svårt att få tag på vaniljstång eller gelatin. Men nej, då började han prata om sig själv och sönerna och jag tänkte att han inte hört eller förstått vad vi sa. Men sen fatta vi att han inte kan ha det på menyn för han och sönerna bara äter och äter och blir fetare och fetare så därför kan han inte ha det på restaurangen. Hur roligt är inte det. Så med andra ord har han bara det som är halvgott för annars äter dom för mycket av det goda.... Nej då allt som vi har ätit där har varit toppen, men det var ett ärligt och bra svar...

Mitt livskärlek på Fernandos



Jag har många gånger förundrats över att tex vuxna kvinnor har små nallebjörnar och kattungar på kläder osv. Men här är vi i en ganska stor elaffär typ en fackhandel och vem är på kartongerna??? Jo Byggare BOB. Det du pappa den skulle du väl som yrkesman valt direkt. Känns seriöst eller?


Nu är det några timmars sömn för att imorgon tvinga sig upp tidigt och träna, måste få bättre löptid.

1 kommentar:

  1. Hm, tänk på att jag ska hänga med nästa gång ni kommer hem;)

    SvaraRadera