tisdag 2 oktober 2012

Camp Sweden

Imorse åkte jag till Tuy Hoa för att möta upp Will som ska vara hos oss en vecka då hans pappa är bortrest. Han kom med tåg i sällskap med sin nanny och hennes pojkvän. Tony var hemma och fixade det sista med bla poolen. Thi (nannyn) och hennes pojkvän hängde med ut till oss för lite lunch och sen var dom nyfikna på hur vi bodde eftersom Will hade berättat att det var så fint med en stor pool precis vid stranden :-).






Poolen var inte helt fylld och det blev en lång timme innan delfinen äntligen kunde hoppa i. Lilla Phuong vågade sig tillslut över när alla andra hade åkt och det bara var Will kvar. Hon är ganska blyg och pratar inte med folk hon inte känner. Barnen fann varandra direkt och har lekt med ficklampor, sjungit ett rör som vi ska ha i slasken och kollat lite på tv :-)

En liten outfit

hej hej


Han är ju lite kul

Vad gör han?

Detta var en höjdare


På eftermiddagen tittade jag och Will på Lotta på bråkmakargatan eftersom jag hade berättat om Lotta för honom innan. Han tyckte hon var superrolig och knasig. Jag har inte kollat på Lotta sen Emelie var liten så det var ju ca 10-13 år sedan men gud va bra den filmen är. Imorgon blir det mer svensk film vi kommer ha Astrid Lindgren maraton den kommande veckan.

Lotta

Mys i soffan


Jag lagade Paolo Robertos lasange då vi fick smaka på denna delikatess i somras när vi var i Heby då Daniel hade gjort den. Den var supergod så jag var bara tvungen att prova och den fick tummen upp. Efter middagen hoppade vi i och tog ett kvällsdopp i poolen. Tony kastade upp både Will och mig i luften och han bara tjöt av skratt. Nu är vi alla ganska möra och ska bädda till lillkillen och sen krypa ner och gosa lite. Vi hoppas på lika bra väder imorgon som vi har haft idag. Mer från oss tre imorgon kram och god natt!

Den fick tummen upp

Mumsig lasange

Skörd av våra första egen odlade chili

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar